X4

    Honda X4 byla uvedena na trh v roce 1998. Byla to reakce na Yamahu V-max, která se tolik prodávala a byla oblíbena po celém světě. Tento stroj se jen těžko škatulkuje do nějaké třídy, asi bych ji stejně jako V-max nazval street dragster. Tato motorka měla oslovit jak sportovce, tak bikery, toužící po klasické nahaté motorce, na klasické pomalé projížďky po okolí ve stylu chopper. Stroj byl osazen podčtvercovým motorem o objemu 1284 s rozvodem DOHC a mamutí gumou 190 vzadu. Sedlo, bohatě polstrované, umístěné pouhých 720 mm nad vozovkou, zaručovalo zajímavý a pohodlný posez, který vybízel k cestování. Velká nádrž a relativně malá spotřeba cestovní ambice jen podtrhovaly. Proti V-maxu neměl motor takový výkon, disponoval výkonem 100 koní, ale vše doháněl mamutím kroutícím momentem 123 Nm při 5000 otáčkách, který jen málo strojů do dnešní doby překonalo. Na českém trhu se tento stroj neprodával, a i v Evropě jen výjimečně, proto jich na našich silnicích jezdí málo a je to škoda protože tento musclebajk stojí opravdu zato.

Test:

www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/honda/honda-cb-1300dcw-x4-206.html

 

Technické parametry:

Motor Čtyřdobý řadový čtyřválec    
Rozvod DOHC - 16ti ventilový    
Chlazení Kapalinou    
Plnění motoru Karburátory prů. 36mm    
Vrtání / zdvih 78 / 67,2 mm    
Objem 1284 cm3    
Výkon 100 koní při 6500 ot. / min.    
Kroutící moment 123 Nm při 5000 ot. / min.    
Počet rychlostí 5    
Sekun. převod řetěz    
Rozměry v mm 2330 / 745 / 1140    
Rozvor v mm 1650 mm    
Pneu přední 120 / 70ZR 18 (59W)    
Pneu zadní 190 / 60ZR 17 (78W)    
Brzdy přední průměr 2x kotouč - 310mm 4 pístky    
Brzdy zadní průměr Kotouč - 256 mm 2 pístky    
Telesk. tlumiče přední Průměr 43mm,zd. 130 mm    
Tlumiče zadní Dvě seřiditelné jednotky    
Nádrž - litrů 15 litrů    
Výška sedla 720 mm    
Max. rychlost 225 km/hod.    
Suchá hmotnost 249 kg