X4
Honda X4 byla uvedena na trh v roce 1998. Byla to reakce na Yamahu V-max, která se tolik prodávala a byla oblíbena po celém světě. Tento stroj se jen těžko škatulkuje do nějaké třídy, asi bych ji stejně jako V-max nazval street dragster. Tato motorka měla oslovit jak sportovce, tak bikery, toužící po klasické nahaté motorce, na klasické pomalé projížďky po okolí ve stylu chopper. Stroj byl osazen podčtvercovým motorem o objemu 1284 s rozvodem DOHC a mamutí gumou 190 vzadu. Sedlo, bohatě polstrované, umístěné pouhých 720 mm nad vozovkou, zaručovalo zajímavý a pohodlný posez, který vybízel k cestování. Velká nádrž a relativně malá spotřeba cestovní ambice jen podtrhovaly. Proti V-maxu neměl motor takový výkon, disponoval výkonem 100 koní, ale vše doháněl mamutím kroutícím momentem 123 Nm při 5000 otáčkách, který jen málo strojů do dnešní doby překonalo. Na českém trhu se tento stroj neprodával, a i v Evropě jen výjimečně, proto jich na našich silnicích jezdí málo a je to škoda protože tento musclebajk stojí opravdu zato.
Test:
www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/honda/honda-cb-1300dcw-x4-206.html
Technické parametry:
Motor | Čtyřdobý řadový čtyřválec | ||
Rozvod | DOHC - 16ti ventilový | ||
Chlazení | Kapalinou | ||
Plnění motoru | Karburátory prů. 36mm | ||
Vrtání / zdvih | 78 / 67,2 mm | ||
Objem | 1284 cm3 | ||
Výkon | 100 koní při 6500 ot. / min. | ||
Kroutící moment | 123 Nm při 5000 ot. / min. | ||
Počet rychlostí | 5 | ||
Sekun. převod | řetěz | ||
Rozměry v mm | 2330 / 745 / 1140 | ||
Rozvor v mm | 1650 mm | ||
Pneu přední | 120 / 70ZR 18 (59W) | ||
Pneu zadní | 190 / 60ZR 17 (78W) | ||
Brzdy přední průměr | 2x kotouč - 310mm 4 pístky | ||
Brzdy zadní průměr | Kotouč - 256 mm 2 pístky | ||
Telesk. tlumiče přední | Průměr 43mm,zd. 130 mm | ||
Tlumiče zadní | Dvě seřiditelné jednotky | ||
Nádrž - litrů | 15 litrů | ||
Výška sedla | 720 mm | ||
Max. rychlost | 225 km/hod. | ||
Suchá hmotnost | 249 kg |