GSX 1400

             Máme tu klasický musclebike v podání suzuki GSX 1400. První velká GSX se začala vyrábět v roce 1999. Uchvacovala svými klasickými liniemi. Používala stejný motor jako bandit a to 1200 s geny legendární GSX-R 1100, který vynikal výkonem a silou, ale přitom měl opravdu velkou životnost. GSX 1200 se od bandita lišila především designem byla tak nějak více retro, více klasická. Měla ale velkou konkurenci z vlastních řad proto se v roce 2000 přestala vyrábět.

            V roce 2002 se konala v kategorii velkých naháčů revoluce a přichází na trh GSX1400 jako konkurence XJR. Má zbrusu nový vzduchem a olejem chlazený motor s extrémě plochým průběhem kroutícího momentu a zátahem v jakémkoli spektru otáček. Motor byl také vybaven vstřikováním. Kroutící moment 126 nm je opravdu úctihodný. Motorka dostala i nový design pořád v linii klasických motocyklů, ale více moderní než předchůdkyně. Klasická vidlice vpředu, šestipístové brzdy, obrovská nádrž, trubkový rám, vzadu guma 190 a dvě pružící jednotky to jsou úctihodné atributy.

            Suzuki přestala model GSX 1400 vyrábět v roce 2007. Prý kvůli euronormám týkajících se emisí. Tento krok Suzuki jsem nikdy nepochopil a nepochopím. Motorka o kterou byl zájem se zničeho nic přestane vyrábět a osobně si myslím, že motorka se vstřikováním by se dala euronormám přizpůsobit. Konkurence to také svedla. Továrna ale přišla z jiným velkým naháčem a to B-kingem. Tento stroj rozhodně touhu po klasickém motocyklu s čistou linií neukojí.  

 

 

GSX 1200:

Test:

www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/suzuki/suzuki-gsx-1400-4320.html

Technické parametry:

 Rám, podvozek a další fyzické parametry motocyklu
  Hmotnost:   226 kg
  Odpružení kol vpředu (průměr x zdvih):   130 mm
  Odpružení kol vzadu (průměr x zdvih):   120 mm
  Úhel hlavy řízení:   64.0 stupňů
  Výška sedla:   790 mm
  Stopa (závlek předního kola):   105.0 mm
  Rozvor:   1520 mm
  Typ rámu:   dvojitý kolébkový
  Materiál rámu:   ocel
  Motor, pohonná soustava motocyklu
  Druh motoru:   řadový
  Takt motoru:   čtyřdobý
  Chlazení:   vzduchem a olejem
  Sekundární převod:   řetěz
  Rozvod:   2x OHC (2x vačkový hřídel v hlavě válce)
  Příprava směsi:   vstřikování
  Emise:   Euro 2
  Čištění škodlivin ve výfukových plynech:   neřízený katalytický systém, systém dodatečného spalování
  Startér:   elektrický spouštěč
  Zdvihový objem:   1402.0 ccm
  Vrtání:   81.0 mm
  Zdvih:   68.0 mm
  Kompresní poměr:   9.5:1
  Počet válců:   4
  Počet ventilů:   16
  Počet rychlostních stupňů (manuál):   6
  Jízdní výkon motocyklu
  Točivý moment:   124.0 Nm při 5000 otáčkách
  Výkon motoru:   78.0 kW / 106.0 koní při 6800 otáčkách
  Max. rychlost:   225 km/h
  Zrychlení z 0 na 100 km/h:   3.2 s
   Pohonné hmoty, spotřeba paliva
  Druh paliva:   Natural 95
  Objem nádrže:   22.0 litrů
  Spotřeba paliva:   5.1 litrů na 100 kilometrů
  Ostatní vlastnosti a parametry
  Brzdy přední:   dvojité kotoučové
  Brzdy zadní:   kotoučové
  Sériový rozměr pneu vpředu:   120/70 ZR17
  Sériový rozměr pneu vzadu:   190/50 ZR17