MT-01

    Poprvé jsme o MT-01 slyšeli v roce 2003 to spatřil světlo světa koncept, který je na obrázku níže. Otcem celého projektu byl slavný Atsushi Ishiyama výkoný řiditel GK Dynamics, který stál u zrodu legend jako R1, R7, XJR… Už v roce 2005 šel model MT-01 do výroby, jen s menšími změnami proti konceptu, hlavně jinak umístěnou pružící jednotkou. Yamaha se do jisté míry snažila pokrýt díru po Vmax, hlavně tím, sestrojit motorku, která je co nejvíce o pocitech z jízdy a o charisma. To se Yamaze také povedlo, protože MT-01 má charisma na rozdávání a na trhu nemá přímou konkurenci. Srdcem celého stroje je motor, kolem kterého se to všechno točí, je to vidlicový dvouválec o objemu 1670 ccm s rozvodem OHV. Původem z modelu wild star, ale vyladěný do úplně jiné charakteristiky. Má výkon 90 koní a mocných 150 nm v 3750 otáčkách. Je vsazen v hliníkovém deltaboxu se zadní kyvkou a přední vidlicí z R1. Což dodává poměrně těžkému stroji perfektní ovladatelnost. Na motorku se kvůli charakteristice motoru musí chvíli zvykat, ale odměnou je úžasný pocit z kroutícího momentu, který má pilot stále v prvé ruce na rozdávání. Model MT-01 nadiktoval jak by měl moderní musclebike vypadat, a proto je škoda, že u nás si Mtéčko nenašlo mnoho příznivců, na rozdíl od zbytku světa kde je velice hojně prodáváno.

Koncept:

Realita:

Test:

www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/yamaha/yamaha-mt-01-3638.html

Technické parametry:

Základní údaje o tomto motocyklů
  Název modelu:   Yamaha MT-01
  Kategorie:   Silniční motocykly, Nad 1000 ccm
  Modelový rok:   2007
  Řada:   Yamaha MT
  Rám, podvozek a další fyzické parametry motocyklu
  Hmotnost:   243 kg
  Odpružení kol vpředu (průměr x zdvih):   120 mm
  Odpružení kol vzadu (průměr x zdvih):   117 mm
  Úhel hlavy řízení:   65.0 stupňů
  Výška sedla:   825 mm
  Stopa (závlek předního kola):   103.0 mm
  Rozvor:   1525 mm
  Typ rámu:   dvojitý páteřový
  Materiál rámu:   neuvedeno
  Motor, pohonná soustava motocyklu
  Druh motoru:   vidlicový
  Takt motoru:   čtyřdobý
  Chlazení:   vzduchem
  Sekundární převod:   řetěz
  Rozvod:   OHV (ventily v hlavě válce)
  Příprava směsi:   vstřikování
  Emise:   Euro 2
  Čištění škodlivin ve výfukových plynech:   řízený katalytický systém
  Startér:   elektrický spouštěč
  Zdvihový objem:   1670.0 ccm
  Vrtání:   97.0 mm
  Zdvih:   113.0 mm
  Kompresní poměr:   8.4:1
  Počet válců:   2
  Počet ventilů:   8
  Počet rychlostních stupňů (manuál):   5
  Jízdní výkon motocyklu
  Točivý moment:   150.0 Nm při 3750 otáčkách
  Výkon motoru:   66.3 kW / 90.0 koní při 4750 otáčkách
  Max. rychlost:   210 km/h
  Zrychlení z 0 na 100 km/h:   3.7 s
  Pohonné hmoty, spotřeba paliva
  Druh paliva:   Natural 95
  Objem nádrže:   15.0 litrů
  Rezerva:   3.0 litrů
  Spotřeba paliva:   5.3 litrů na 100 kilometrů
  Ostatní vlastnosti a parametry
  Brzdy přední:   dvojité kotoučové
  Brzdy zadní:   kotoučové
  Průměr kotoučů u předních brzd:   320 mm
  Průměr kotoučů u zadních brzd:   267 mm
  Sériový rozměr pneu vpředu:   120/70 - 17
  Sériový rozměr pneu vzadu:   190/50 - 17